12 May 2009

明天还是要继续

请原谅我,把离别之歌设定于不随着部落格打开时及时播放了。

我总是觉得这并不是思安要我们做的。

就如文璧所言:让它深深的藏在心中的角落吧!!

我们对思安的思念,并不在以执着一首歌而已,

一切静在不言中,

悼念思安的园地,会另外置放在这部落格的一角,

但愿在开启歌曲播放器与悼念思安的未来日子,

你我皆走出哀伤,

因为,

明天还是要继续....

作词:梁弘志 作曲:梁弘志 编曲:陈志远

对于沉重的往昔
我有太多的眷恋
但我从来不叹息
我不反对你哭泣
为你曾经失去的
但我却毫不迟疑
我不想去浪费生命
就让我豁然离席
像个纯真的孩子
爱我生活里
值得去收集的回忆
未来岁月不可期
哀愁之余别忘记
明天还是要继续
明天还是要继续

yy 共勉之

2 comments:

老帅哥 said...

虽然换了歌曲,我居然会如此的不舍, 但是,想远一点,又,依思安的乐天个性,他还是希望我们这一群玻中1988的老朋友,在网上的家聚会时,是快乐和积极的。
又,想到明天我们就会去探访思安的遗孀,或许,在清楚的了解我们当朋友的可以对他的遗孀和孩子做些什么时,那时刻,对思安的不舍,就可以放下,收藏在内心深处。。。。
在未来的岁月,我们还是要帮他的遗孀和孩子继续的成长,这才是我们在生的为先离我们而去的挚友所能付出的。

最后,我们玻中1988的部落,因思安的离去,又开始恢复人气了。我真的很希望,大家口中所说的“珍惜当下”,是能永久的。我不想再多一两个月后,这里又再杂草丛生了。。。。然后又很大吉利市的说一句,又再失去谁时再来哀悼一番。

这就是为何我和家结很想安排的同学会,是我们免费的请大家来聚会。人生真的很难得,可以有着一群相交相知超过二十年的朋友。

Umbrella Rec said...

I agree with Uncle Lai. I have the same fear that people will stop dropping by after 1-2 weeks and only 3-4 of us remain here writing to ourselves. I hope that everyone will drop by at least once in a week or two weeks. There are still many of us missing in our contact list. There are still many of us that I have not seen in this blog or the old blog - I cannot blame those without internet access but I think it's very unlikely these days.

The following are the people I have been thinking about in recent years and still wondering "where are they?". I believe some of you may still contact them. So, please help to drag them here. I will try to drag those that I still keep in touch with. :)

1. Ng Meng Chin
2. Ridza
3. Chin Peng (not the communist leader)
4. Loh Sheau Tong
5. Tan Mei Lee
6. Ho Lee Lee
7. Chew Chin Hin
8. Khor Ai Ni
9. Khor Ping Ping (did I spell correctly?)
10. Saw Sula
11. Seow Hong Cheong
12. Chuah Ai Ling
13. Ah Yong (from Raya class in Form 4/5..honestly I forgot her full name)
14. Yong Kai Hean (Name is inaccurate. The one with "bionic" leg when he was in his younger days)
:
:

There are many of them that I cannot even recall the names these days.


Several of you told me you don't know what to write. Well, I would appreciate it if you just type "Hi...I am [your name]". At least we know you are here.

I don't mean to offend anyone or trying to be pushy. I am just trying to keep us together the way Soo Aun has been doing in the past. I hope you will understand.